poniedziałek, 24 marca 2014

Zasmażana sałata lodowa z boczkiem i pieczarkami



Sałata lodowa zazwyczaj kojarzy się ze świeżymi sałatkami. Pomysłów na wykorzystanie sałaty lodowej jest bardzo dużo. A to sałatka z sałaty lodowej z kurczakiem, z tuńczykiem, z serem feta, z pomidorami, wędzonym łososiem, owocami, itd. Świeża sałata jest znakomita również jako dodatek do kanapek. Nie wyobrażałam sobie, aby można ją było podawać w inny sposób. Gdy usłyszałam, że dodatkiem do dań mięsnych może być zasmażana sałata lodowa jakoś trudno mi było to sobie wyobrazić. Zasmażana sałata lodowa? Jak to może smakować? No nic, pomyślałam, trzeba spróbować. Postanowiłam przyrządzić zasmażaną sałatę  z wędzonym boczkiem i pieczarkami.
Potrawa jest bardzo łatwa do wykonania. Do jej przygotowania należy przygotować: kawałek boczku wędzonego parzonego, kilka pieczarek, sałatę lodową, sól i pieprz do smaku. Proporcje w tym przypadku to sprawa indywidualna. Ja robiłam wszystko „na oko”, ale tak, aby każdy składnik był mniej więcej w takiej samej ilości. 
Kawałek boczku wędzonego parzonego pokroiłam w kostkę, pieczarki (kilka sztuk) pokroiłam w paski, kilka liści sałaty podzieliłam na małe kawałki. Boczek lekko podsmażyłam na patelni na niewielkiej ilości oleju, następnie dodałam pieczarki, do których dodałam trochę soli i pieprzu.


Jak wszystko odpowiednio się podsmażyło dodałam sałatę lodową, wymieszałam z boczkiem i pieczarkami i tak na małym ogniu trzymałam, aż sałata delikatnie zmiękła.

Po paru minutach danie było gotowe.
Muszę przyznać, że ta wersja sałaty lodowej przypadła mi do gustu. Może spróbuję sałatę zasmażyć z innymi warzywami, bez boczku. Zobaczymy, czy kompozycja warzywna będzie równie dobra.
Tym, którzy jeszcze nie próbowali sałaty lodowej w tej odsłonie szczerze polecam ten przepis.
A oto zasmażana sałata lodowa z boczkiem i pieczarkami w moim wykonaniu.




Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz