wtorek, 30 września 2014

Mydła naturalne – mydła marsylskie (SAVON DE MARSEILLE)



Kontynuując temat mydełek naturalnych chciałam dziś przedstawić mydła marsylskie.
Już od dawna ciekawiły mnie mydła marsylskie. W końcu postanowiłam się wgłębić w temat. Skutkiem tego zainteresowania było kupno 3 mydeł marsylskich, wyprodukowanych we Francji,  których producentem jest firma Le Chatelard 1802. Ja mydełka kupiłam przez internet, ale wiem, że można je kupić w mydlarniach i sklepach zielarskich.
Kupiłam 1 mydełko 100 g naturalne, 1 mydełko 100 g  o zapachu róży i piwonii oraz mydło marsylskie 300 g z olejem arganowym. Mydła kupiłam na przetestowanie. Jeszcze ich nie używałam, ale po ich użyciu zaktualizuję post o moją opinię na ich temat.
Mydełka te zawierają 72 % olejów roślinnych i są przetestowane dermatologicznie. Data ważności wynosi 12 miesięcy od momentu otwarcia opakowania. Mydło o zapachu róży i piwonii jest wzbogacone o olejek ze słodkich migdałów.
Mydełka 100 g posiadają szeroki wachlarz zapachów. Dostępne są m. in. mydełka aloe-vera, ananas-mango, bez, cytrusy-zielona herbata, drzewo sandałowe, figa, figa-winogrono, jaśmin, karite (z dodatkiem masła karite), kwiat pomarańczy-zielona herbata, lawenda, limonka, malina-jagoda, marakuja, melon, miód, mleczko kokosowe, pomarańcza-cynamon, pomarańcza-grejfrut, i wiele innych.





Dostępne są też mydełka 125 g takie jak: o zapachu czekolady z dodatkiem masła shea, z dodatkiem czerwonej glinki i masła shea, z dodatkiem nasion guarany i masła shea, itd.
Natomiast mydła 300 g (te duże sześciany) oferowane są: o zapachu lawendy, z dodatkiem oleju arganowego (takie jak ja kupiłam), z dodatkiem oliwy z oliwek.

Według informacji podanych na stronie internetowej sprzedawcy mydła marsylskie mają następujące działanie: łagodzą podrażnienia, odżywiają i wygładzają, są hipoalergiczne – nie uczulają, idealne dla alergików i delikatnej skóry dziecka, polecane do mycia twarzy i higieny intymnej, nie wysuszają skóry, mają działanie bakteriobójcze, oczyszczające i antytrądzikowe. Ponadto stosowane są jako środek do prania, do odplamiania. Podano również, iż są to mydła polecane przez dermatologów w przypadku braku tolerancji na mydła z zawartością tłuszczów zwierzęcych a ponadto, że roztwór z mydła marsylskiego skutecznie odkaża rany.
Myślę, że warto zainteresować się mydłami marsylskimi z uwagi na ich delikatność i skład (oleje roślinne). Po przetestowaniu będę mogła coś więcej na ich temat powiedzieć i ocenić, czy są one lepsze od mydeł z Alterry, Białego Jelenia czy mydeł z Aleppo czy może porównywalne.
Na razie chciałam Wam tylko przedstawić możliwości jakie oferuje nam rynek mydeł naturalnych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz