piątek, 26 września 2014

Mydła naturalne – SAVON D’ALEP (Z ALEPPO)



W poprzednim poście http://zaczarowanykuferekk.blogspot.com/2014/09/myda-naturalne-alterra-biay-jelen.html pisałam o mydłach naturalnych dostępnych w Rossmannie. Dzisiaj chciałam przedstawić mydła, które można kupić w sklepach zielarskich, mydlarniach oraz w internecie.

Mydło, którym się zainteresowałam i chciałam wypróbować jest mydło z Aleppo z 5 % oleju laurowego bio. Kostka, którą kupiłam ma 200 g i kosztowała 17,00 w sklepie internetowym.



Mydło składa się z oliwy z oliwek oraz oleju laurowego. Dokładny skład to: sodium olivate, sodium laurate, aqua, sodium hydroxide. Jak podano na opakowaniu 99,5 % wszystkich składników jest pochodzenia naturalnego, 79,4 % jest pochodzenia ekologicznego. Mydło nie posiada parabenów, konserwantów, oleju palmowego ani składników pochodzenia zwierzęcego.

Mydło posiada certyfikat ECCOCERT i jest testowane dermatologicznie.

Polecane jest do każdego typu skóry. Mydło z uwagi na swój skład a w szczególności olej laurowy – naturalny antybiotyk – oraz oliwę z oliwek ma mieć silne działanie antyseptyczne i mocno nawilżające, ma łagodzić problemy skórne jak łuszczyca czy trądzik. Ponadto z uwagi na zawartość witaminy E mydełko ma regenerować naszą skórę i opóźnić procesy starzenia się skóry.
Mydła z Aleppo posiadają różne stężenie oleju laurowego. Ogólna zasada głosi, że im większe problemy skórne tym lepszy będzie produkt o większym stężeniu oleju laurowego. Warto więc zacząć od mydła o najmniejszym stężeniem tego składnika, ponieważ może się okazać, że nie ma potrzeby używać mydła o dużym stężeniu oleju laurowego. Im większe stężenie tego składnika tym mydło jest droższe.
Mydło można używać do mycia całego ciała , włosów i jako delikatny środek piorący.



Zakupiłam to mydełko, choć nie mam skóry suchej, ale jestem bardzo ciekawa jego działania. Dlatego też wybrałam mydło o 5 % stężeniu oleju laurowego. Zależało mi też na tym aby mydło posiadało certyfikat.
Mydło jest wyprodukowane w Aleppo w Syrii. Należy je zużyć w ciągu 18 miesięcy od otwarcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz